JUBILEUMSDAGEN

JUBILEUMSDAGEN den 23 juli 2024 bjöd på lika härligt väder som invigningsdagen 30 år tidigare. Trots en prognos som nämnt risk för mycket regn kunde 92 golfsugna samlas utanför klubbhuset i strålande sol och svaga vindar. Bland gästerna var bland annat vår förste klubbchef Göran Claesson som spelar golf än i dag 93 år ung.

JUBILEUMSGOLFEN var scramble med 19 lag som slog ut med kanonstart kl 08.45. Banan var i toppform vilket naturligtvis gav bra resultat med följande tre lag i topp.

1. 56 slag  (spelhcp 8)
Annika Norén
Marianne Köves
Olle Scheffer
Thomas Kihlberg
Tom Forsblom

2. 56 slag  (spelhcp 9)
Ann-Christin Boman-Nordin
Frida Tamker
Stefan Hubinette
Stefan Indahl
Ulf Nilsson

3. 57 slag  (spelhcp 8)
Inger Dobson
Marie Hammarsten
Bengt Pettersson
Kari Laahanen
Tomas Larsson

Hela resultatlistan finns på MinGolf.

Förutom huvudtävlingen hade deltagarna chansen att vinna någon av våra fem extratävlingar där HIO-tävlingen på hål 17 var ”Kronan på verket”. För HIO hade spelaren fått en putter som är helt ny på marknaden och med ett värde på mer än 10 000 kr. Ingen tog vara på denna chans. Extratävlingen Närmast linjen på hål 6 vanns av Hjördis Fahlstedt. Närmast hål var det på hål 2 efter utslag, hål 12 efter två slag och på puttinggreen i nedförslutning. Johan Eriksson Tapper hade bästa dagsformen och vann alla dessa tre tävlingar.

Efter avslutat spel var det mingel vid klubbhuset. Fler medlemmar och gäster anslöt och bland gästerna var vår förste pro Jan-Ivar Johansson, klubbmärkets skapare Ingemar Jacobson och vår förste kanslist Britten Björklund.

JUBILEUMSBUFFÉN var jubileumsdagens andra del. Det härliga vädret var naturligtvis kvar och vid samlingen utanför Skyttegården passade jubileumskommitténs ordförande Kjell Sjöbeck på att hälsa alla välkomna och speciellt nämna de gäster som varit en viktig del i vår klubbs tillkomst och utveckling. Den goda middagen avnjöts inomhus innan det var dags för dagens prisutdelning.

Jubileumskommittén hade fått ihop ett fint prisbord så att prisutdelningen kunde avslutas med både ”Lucky Draw” och ”Lucky Lucky Draw”. Det var med andra ord många nöjda festdeltagare som senare på kvällen gick hem med fina priser efter en rolig dag på golfbanan och en härlig kväll på Skyttegården och allt tillsammans med golfvänner från egna klubben.

BILDERNA från jubileumsdagen är tagna av Tomas Larsson. Ett stort tack för att du hjälp oss att dokumentera denna dag som blir ett nytt fint minne att lägga till Mälarö GK Skytteholms 30-åriga historia.