Planeringskonferens

Publicerat: 2024-10-10 12:35 - Skrivet av Johan Tapper

Helgen 5–6 oktober genomfördes den årliga planeringskonferensen, denna gång på Skytteholm.

På agendan stod aktiviteter som sker under nästa år samt visionärt arbete och kommande större investeringar. Några av ämnena som diskuterade var utfall av medlemsundersökningen, ekonomi, kommunikation, Indoor, utbildningsverksamheten, det ideella arbetet i klubbarna samt beläggning och bokningar på banorna.

Deltog gjorde 30 personer från styrelserna i de båda golfklubbarna, styrelsen i Troxhammar och Mälarö Golf AB samt stora delar av personalen från bana och kansli.

Även klubbrådgivare, Gary Cosford, från Svenska Golfförbundet deltog och bidrog med en intressant presentation över golfens nuläge och framtid.

Tine Rehme, ordförande Troxhammar GK
"Viktigt att minst en gång om året samla de ideella från klubbarnas styrelser och valberedning samt bolagsstyrelsen och anställda tillsammans med våra tränare och krögare för att sammanfatta året, diskutera året, planera kommande år och fundera på vårt framtida samarbete. Åkte hem med en hjärna fylld med tankar och idéer med inspiration från alla som var där."

Kenneth Lundqvist, ordförande Mälarö GK Skytteholm
"Konferensen visade att vi blir mer och mer ett team, klubbar, bolag och entreprenörer, som jobbar tillsammans med utvecklingen av verksamheten och våra anläggningar. Öppna diskussioner, högt i tak och en ömsesidig förståelse och vilja att lösa de problem som uppstår."

Mats Salomonsson, ordförande Troxhammar Golf AB & Mälarö Golf AB
"Den årliga planeringskonferensen som inkluderar direkt involverade intressenter på våra anläggningar, upplever jag som mycket entusiasmerande och viktiga. Dels möjligheten för alla att få en gemensam plattform för vad som skett under året inklusive ekonomin och en möjlighet att ta del av och påverka framtida planer och komma med nya idéer. Jag har aldrig blivit besviken på responsen och utfallet hitintills och jag måste säga att årets diskussioner visar på stor enighet i mycket och en gemensam vilja från alla att driva på utvecklingen framåt. Stort tack till alla som tar en helg av sin fritid och engagerar sig för verksamheten!"

Mycket av det som presenterades och diskuterades under konferens kommer från innehållet i höstbrevet som tidigare skickats ut till alla medlemmar. Har du inte läst informationsbrevet ännu så kan du ta del av det genom att klicka här.