Slaget om Stockholm

Publicerat: 2024-08-08 11:27 - Skrivet av Johan Tapper

Ännu en härlig juniortävling har arrangerats på 18-hålsbanan, den här gången var det Slaget om Stockholm Elit som var på besök.

Tävlingen hade 78 spelare som startade kl 8.00 för första varvet. Ju längre dagen led så höjdes temperaturen, som tur var så kom lite moln till varv två som startade ca 13.30, något försenat för vi har ju som bekant lite ruff och sen är de här duktiga spelarna långtslående och hål 4, 15 och 16 är lockande att försöka gå för green på första slaget, vilket också stoppar upp det lite.

Stort tack till alla funktionärer, receptionspersonal och restaurangen. Det blev långa dagar för oss alla men kl 20.00 kunde vi stänga och åka hem. Då hade vi korat lyckliga pristagare och alla deltagare öste beröm över vår anläggning. Banan var nog det som fick mest beröm!!!

Alwindra Wisell 154 slag
Edith Brenter 157 slag
Alva Almström 158 slag

Folke Kallin 134 slag
Erik Rengardt 137 slag
Adam Lennermark 137 slag

Några av våra duktiga spelar från Mälarö, Vincent Grip, Rocco Bergström och Hugo Bengtsson precis innan start från hål 18. Tävlingen spelades i 36 hål så det var dubbelstart från tee 1 och tee 10 på båda varven. Med på bild är även Christer Landelius, en av dagens många funktionärer - tack för era ideella insatser!

Klubbens ordförande, Kenneth Lundqvist, på plats som starter syns här tillsammans med publik som passar på att njuta av det fina vädret!